Pénzügyőr SE
* A keresés csak ezen tartalmak között lehetséges!

Nyúlcipő Mecsek Trail M

kategória: Túra és Verseny Szakosztály - beszámolók > 2016

Fehér Gellért:

17,5 km, 730+ m szintemelkedés

Hol is kezdjem? Némi frusztráltsággal indultam neki ennek a futásnak… illetve komoly fáradtsággal. Kicsit túlhúztam/tuk a szombatot és lássuk be kicsit kevés pihenéssel kerültem ágyba. Majd reggel nehezen akartam kilépni a párna mellől… Végül is útnak indultunk, a reggeli derengés kísérte utunk az üreskés M6-os aszfaltján. A felkelő nap beindította a forgalmat is valamelyest és néha-néha elhúzott mellettünk egy-két másik verda hol futókkal, hol más korán kelőkkel. A reggeli fáradtság némi szétszórtságban elevenedett meg – hiányzó kedvenc pulcsi, fel nem váltott letéti pénz stb. – amit szépen túlléptünk és végre kezdtünk ráhangolódni a versenyre.

A rajt-cél felé haladva az addig is hideg idő még inkább fagypont felé hajlott, 2-2,5 Co között mutatott a fedélzeti hőmérő. Az imitt-amott fagyos, havas autók jelezték, lesz kihívás biztosan. Befutottunk, pénzt váltottunk a Nemzeti Dohánybolt támogatásával, majd elértünk a tornaterembe ahol jó néhány ismerős arc köszöntött már. Öltözés, kenekedés, víz feltöltés és teljes ráhangolódás, melegítés, fagyos szélre remegőn felkészülés végül: rajthoz merészkedés…. Sok szerencsét! 3..2…1… Rajt!

A kis mellékutcából szinte kiröppentünk és már száguldottunk is át a kereszteződésen, egészen az első kis emelkedőig, ami megtörte egy kicsit a rohanást. Egy kis lefelét követően egy erős emelkedővel céloztuk meg a templomot, mely mögül a kaptatás során előtűnt a távolból piszkosfehérnek tűnő hegytető. Az utca szűkebb és szűkebb lett, majd az aszfalt is elfogyott a lábunk alól a hófoltok pedig összefüggő hótakaróvá álltak össze. Először még elolvad hótól sáros ösvényen csúszkálva sodródtunk, keresve a helyünket a mezőnyben: az erősebbek előre; a gyengébbek, más taktikán futók hátrébb csúsztak. A néhol patak szintű vizet át- átugrottuk, majd balra fordulva már megfagyott, legyúrt havon kapaszkodtunk tova, megvetve lábunkat hóban, köveken, gyökereken. Eddigre már széthúzódott a mezőny. A gerincen haladva egy ritkás rétre érve fagyos szél borzolta a hóból ki- kiálló fűszálakat, faleveleket. Némi napsütés varázslatos tájjá tette a hóval borított kis rétet, amin átvágtunk, majd a legmagasabb ponthoz közeledtünk, csippantottunk, és egy hosszú meredek, csúszós lefelén hagytuk magunk mögött a betontornyot. A völgyben egy sáros ösvény szürkés csíkján csúszkálva száguldottunk néhol 4:30p/km körüli tempót diktálva. Még kicsivel az első frissítőpont előtt utolértük az L táv utolsó futóját, aki hallva érkezésünk – egy hasonló tempót futó sporival faltuk itt a kilométereket – helyet hagyott a kétszemélyes vonatnak. Innét egy szűk szurdok ösvényén, majd ennek folytatásában haladtunk a fehérbe burkolózó erdőben. Frissítettem, lassítottam a légzésemen, itinert ellenőriztem a lassú kaptatás alatt, számoltam, majd újra futható terepre érve ismét nekiveselkedtem. A következő havas fordítón kurjongató irányító terelte az erdőben botladozó futókat az L és M táv találkozásánál, ekkor még alig kitaposott ösvényen haladtunk. Hátam mögött érkezőket kicsit leszakítva zakatoltam tova a zegzugos, tócsás erdőbe érve, néhol még hótól fagyos faágakat félretolva. Ismét lefelé, elértük a hóhatárt… a hó foltokká, a jég vízzé, sárrá változott. A második frissítőpontot elhagyva egy L távos – talán az első – zakatolt el mellettem iszonyatos tempókülönbséggel! Csak figyeltem meggörnyedt hátát, ahogy eltűnik a következő kanyarban… Ismét vissza a feladathoz! Egy rövid aszfaltos szakasz törte meg az erdei út szabta pályánkat, és még egy erőfeszítés, itt egy északkeleti – naptól védett – fagyos, havas ösvényen araszoltunk fel, kiérve a sáros, már visszafelé kanyarodó szakaszra. Ekkor már nem az volt kérdés, hogy átázott-e a lábbeli, a mennyiség volt a döntő, de ha mégsem, akkor itt a sok futótól felgyúrt, olvadt hótól latyakos ösvény megtette a kegyelemdöfést a cipőknek. Ezt is elértem: nem tévedtem el… Próbáltam a végén még kicsit tartalékolni, nehogy az elején említett frusztráció úrrá legyen rajtam és görcsösen, túlzottan sokat vállalva akarjak beérni. El is engedtem két gyorsabb sporit már az aszfaltra kiérve, de inkább magamra figyeltem: érjek be gond nélkül! Végül is kicsit áthűlve, úgy gondolom a lehetőségekhez képest magamat kifutva 1:50:53-nal fejeztem be a megmérettetést.

Az elindult 130 férfiból a 24. helyen értem be, amivel elégedett vagyok. Több szempontból is jól sikerült:
- nem tévedtem el
- nem görcsölt el a lábam – tehát jól osztottam be az erőt
- a mezőny első negyedében tudtam maradni

Párom Böbe 65 hölgy közül az előkelő 5. helyen ért célt.

Galéria

Nyúlcipő Mecsek Trail M 1<br /><br />Administrator (2016-11-17)
Nyúlcipő Mecsek Trail M 2<br /><br />Administrator (2016-11-17)

Keresés Pénzügyőr SE

Véletlenszerű Képek

Támogatóink

Nemzeti Adó -és Vámhivatal
Hungrana Keményítő- és Izocukorgyártó és Forgalmazó Kft.
Futanet
Spuri Futóbolt
Sportegyesületek Országos Szövetsége
A FERROBETON Zrt. az ország egyik legnagyobb beton- és vasbetonelem előre gyártó vállalata.